12:35

ÇOCUKLARDA SORUMLULUK DUYGUSU

http://www.gopram.gov.tr/tr/sayfa_resimleri/2008612172238KQTNOGCGHNBAZRE.jpg  

biz ebevyenlerin en büyük sorunu çocuklarımıza sorumluluk vermek...aslında sorumluluk hissi büyümenin bir parçasıdır ve biz bunu çocuklarımıza vermez isek büyümesi eksik kalır.mesela bütün evlerde en büyük sıkıntı harçlık problemidir ve çocuklarımıza en kolay sorumluluk duygusunu aşılaya biriz.Bazı anneler ben  çocuğuma günlük harçlık veririm çünkü parayı hemen harcama eğilimi var der..peki bu çocuk ilerde bizden ayrı yaşamak zorunda kalsa ne yapacağız;ona günlüklümü para göndericez  hayır tabi kivericez ve ne yaparsan yap bu senin bir haftalık harçlığın çok acil bir şey olmadığı sürece bunla geçinmelisin ve onu buna teşvik etmeliyiz.Böyle yaparak çocuğunuza en büyükiyiliği yaparsınız sorumluluk aşılarsınız. biz anne baba olarak onlara yaşına göre haftalık para
Mesela benim oğlum ilkokul 2.sınıfta ve çantasını ilk başlarda ben hazırlıyordum ve bir gün artık bu senin sorumluluğun ve artık çantanı sen hazır etmelisin dedim..ilk zamanlar zorlandı ve hatta birgün okuldan geldi ve bana anne öğretmenin sana çok kızdı  ödevimi koymammışsın.Bende oğlum bu senin ödevin benim değil dedim.Ertesi gün öğretmeniyle görüştüm Utku bir şey unutursa lütfen ona kızın bu onun kendi sorumluluğu olduğunu öğrensin dedim..şimdi çok rahatım hatta beslenmesini bile kendi hazırlıyor suyunu,içeceğini,meyvesini,peçetesini günlük düzenliyor ve bu benim çok hoşuma gidiyor..
Lütfen onlara güvenelim her zaman yanlarında olamaya biliriz..

1 yorum:

YETENEK-SİZİN dedi ki...

kesinlikle sorumluluk sahibi olmayı küçükken öğreniyorlar.En güzleini yapıyorsunuz.
sevgiler

Related Posts with Thumbnails