12:10

BİR FİLİSTİN GERÇEĞİ MUTLAKA OKUNMALI.....


 Limon Ağacı 

Aslında bu kitabı okuyalı çok oldu ama bu aralar sürekli Filistin 'nin yaptığı olaylar haklı bir gündem yarattı.Ama benim kafama takılan neden şimdi; bu yara çok uzun zamandır kanıyor ve bizim şimdi haberimiz olmuş gibi davranıyoruz...düzenlenen boykotlarda  altının çizilmesi gereken konunun  türklerin öldürülmesi olmalı... Filistinin oradaki müslüman  halka  yaptıkları çok kötü tabi ki hak vermiyorum ama benim ülkemde her gün bir şehit haberi varken ben kendi toprağımda  huzuru ve barışı sağlayamamışsam başka ülkelerin siyasetine karışamam...tabiki orada ölen  türklerin  hesabı sorulmalı   ve bunu türk bayrağı taşıyarak yapmalıyız.çünkü şimdi türklere saldırdılar ,biz bize saldırmalarını unuttuk hemen konuyu saptırdık çünkü aynı gün şehitlerimizde vardı ve bu bir tepki olmalıydı ölen her türkiye cumhuriyeti vatandaşı için haklı ve yerinde bir tepki.buda Türk bayrağıyla yapılmalı...
Eğer filistin'de neler olduğunu bir roman tadında okumak ve öğrenmek istiyorsanız lütfen bu  kitabı okuyun derim... o zaman Filistin 'de olaylara daha çok kızacaksınız her duyarlı insan gibi çünkü orada yaşananalar  sadece bir müslümanı kızdırmamalı  her insanım diyeni kızdırmalı...

  1967 yılının yaz aylarında, Altı Gün Savaşı'ndan uzak olmayan bir tarihte, genç bir Filistinli adam ve iki arkadaşı İsrail'in Ramla kasabasına giderler. Onlar kuzendir ve yaklaşık yirmi yıl önce ailelerinin terk etmek zorunda kaldığı, çocukluklarının geçtiği evi görmek isterler. Bir kuzenin yüzüne kapı kapanır, diğerinin ailesinin evi okula dönüştürülmüştür fakat öbür kuzen olan Bashir, kendisini içeri davet eden Dalia tarafından karşılanır.

Bir Arap ve bir Yahudi ailesinin ilişkilerinin başlangıç noktası budur. Bashir babasının dikmiş olduğu limon ağacında bir sahipsizlik ve işgal duyguları içinde olur.1948 yılında küçük bir çocuk iken Bulgaristan'dan kaçak olarak gelmiş olan Dalia Soykırım tarafından yok edilen bir umut ışığı görür. Onlar kaçınılmaz olarak kendi yazgılarını yaşamışlardır ve bu İsrail-Filistin tarihinin bir küçükevrenini oluşturmaktadır.

İki genç insanın başlattığı diyalog bölgenin barış umudunu ortaya koymaktadır. Limon ağacı simgesel olarak bölgede huzurun mümkün olduğunu anlatmaktadır.

Olağanüstü bir öykü ve kurgusal olmayan bir anlatıma sahip olarak sizi saracak.

-Sunday Times-

Dalia ve Bashir'in zorluklarla dolu arkadaşlıklarını izleyerek, okuyucular dünyanın en inatçı çatışmasının birinci elden deneyimini yaşayacaklar.

-Publishers Weekly-

Hiçbir kitap daha zorlayıcı olamaz... ve bu kitap kesinlikle bu yıl okuyacağınız en iyi kurgu-olmayan çalışma olacak.'

-Christian Science Monitor-

Yüzyılın yarısı boyunca İsrail-Filistin çatışmasının öyküsünü taşıyan tek bir ağaç varsa, o budur... Sandy Tolan bu ağacı bulmuştur ve onun aracılığıyla iki halkın acı ve tutkusunu gözler önüne sermiştir.'

-Milwavkee Journal Sentinel-

(Tanıtım Bülteninden) 


3 yorum:

Unknown dedi ki...

sevgili kardeşim limon ağacı kitabını şimdi yazını okuyunca pek bir merak ettim inşaallah Türkiye ye gelince alıp okuyayım teşekkürler Allah hem filistinli kardeşlerimizin hemde tüm müslümanların yrdımcısı olsun

Unknown dedi ki...

Amacın üzüm yemek mi bağcı dövmek mi olduğunu ilk şoktan sonra sormaya başladım kendime.Okitabı ben de okumak istiyorum.Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.

Filiz dedi ki...

limon ağacını yakın zamanda ben de okudum,gerçekten çok bilgilendirici oldu benim için.bu konuda ne kadar cahil olduğumu anladım.ağlayarak okuduğum sayfalar oldu.çok iç burkan bir kitap herkese tavsiye ederim..

Related Posts with Thumbnails